رسوايي ديگري براي ارز ديجيتال پترو با كپي‌برداري از پروژه دَش

۴ بازديد

يونيك فاينانس:

پترو (PTR)، ارز ديجيتال با پشتوانه نفتي ونزوئلا، به نظر مي‌رسد كه الگوريتم‌هاي ماينينگ مشابه و قابليت‌هاي يكساني با ارز ديجيتال دَش دارد؛ بطوريكه مستندات كپي برداري بخشي از وايت پيپر پترو از دَش را نيز تصديق مي‌كند. اين دلايل موجب رسوايي ارز ديجيتال پترو شده است.

اين موضوع كه در ابتدا توسط توسعه دهنده اتريوم جوئي ژو (Joey Zhou) به آن اشاره شد، با انتشار تصويري از يك صفحه وايت پيپر پترو كه كاملاً از گيت‌هاب دَش كپي شده، توجهات بيشتري را به خود معطوف كرد.

رسوايي ديگري براي ارز ديجيتال پترو با كپي‌برداري از پروژه دَش
با جستجوي بيشتر در وايت پيپر پترو مشخص شد كه اين كپي‌برداري تنها يه يك صفحه ختم نمي‌شود و قابليت‌هاي مشابه بيشتري از دَش، دوازدهمين ارز ديجيتال بزرگ بازار، در پترو ديده مي‌شود.

در اين اسناد، دولت ونزوئلا اشاره داشته كه همانند دَش از الگوريتم X11، جهت استخراج استفاده خواهد كرد و همينطور قابليت «ارسال فوري» كه در وايت پيپر آن ذكر شده نيز به صورت پيش‌فرض فعال خواهد بود.

در حاليكه اين قابليت پيش از اين در دَش وجود داشته، پترو آن را يكي از مهمترين مشخصه‌هاي اين ارز ديجيتال مي‌خواند. در وايت پيپر پترو آمده است:

يكي از مهمترين ويژگي‌هاي مثبت پترو، ارسال فوري (در كمتر از ۵ ثانيه) تراكنش‌ها مي‌باشد كه بيانگر پيشرفتي خلاقانه با تاثيري به سزا در مقايسه با ارزهاي ديجيتال ديگر است. اين خصيصه به صورت پيش‌فرض فعال بوده و از اولين تراكنش انجام شده با اضافه كردن آدرس به ليست سفيد كار خواهد كرد.

سايز بلاك‌ها در بلاك چين پترو ۴ مگابايت و زمان توليد هر بلاك ۶۰ ثانيه خواهد بود. مكانيزم اجماع پترو نيز تركيبي از اثبات كار (PoW) و اثبات سهام (PoS) است. در اوراق منتشر شده از پترو به حضور مسترنودهايي در شبكه اشاره شده كه تصميمات مهم را مي‌گيرند و با انجام تراكنش‌ها از شبكه حمايت مي‌كنند.

رسوايي ديگري براي ارز ديجيتال پترو با كپي‌برداري از پروژه دَش

 

در اتفاقي جالب شبكه دَش نيز به واسطه حضور مسترنودهايش معروف شده است. با مراجعه به سايت Masternodes.online مي‌توان به اين نكته پي برد كه براي اولين بار دَش اين ايده را بكار برده است؛ موفقيتي كه پس از آن ديگر ارزهاي ديجيتال نيز در پي كسب آن شكل گرفتند اما با كلاهبرداري بودن آن‌ها از اين كار نتيجه‌اي عايدشان نشد.

مسترنودها و ماينرها هر كدام ۴۵ درصد از پاداش شبكه را به خود اختصاص مي‌دهند. ۱۰ درصد باقي مانده در خزانه شبكه ذخيره مي‌شود و به توسعه دهندگان مي‌رسد. اما شبكه پترو ۸۵ درصد از پاداش را به مسترنودها و ۱۵ درصد باقي مانده را به كاربراني كه در فاز اوليه شركت داشتند، اعطا مي‌كند.

بر اساس وايت پيپر، اين مدل امكان دارد هر لحظه جهت آسودگي شبكه توسط سازمان SUNACRIP كه براي «قانون‌گذاري فعاليت‌هاي اشخاص قانوني مرتبط با دارايي‌هاي ديجيتال» بوجود آمده، تغيير يابد.

رشد پترو

رسوايي ديگري براي ارز ديجيتال پترو با كپي‌برداري از پروژه دَش

طبق گزارشات يونيك فاينانس به نقل از CCN، دولت ونزوئلا كاربردهاي مختلفي براي پترو، جهت افزايش تقاضا براي اين ارز ديجيتال تعريف كرده است. اوايل سال جاري دولت ونزوئلا اظهار داشت كه شايد از پترو در صادرات استفاده كند و در نتيجه آن بانك‌ها را ملزم به پذيرش اين ارز ديجيتال كرد.

در اين كشور ارز ديجيتال با پشتوانه نفتي پترو يك ارز جايگزين تلقي مي‌شود. بانك مركزي ونزوئلا جهت سهولت كار، برنامه‌اي بر روي گوشي‌هاي همراه راه‌اندازي كرده كه با آن بوليوار را به ارز جايگزين پترو مي‌توان تبديل كرد.

اخيراً نيكولاس مادورو، رئيس‌جمهور ونزوئلا، تاريخ پيش‌فروش عمومي پترو را ماه نوامبر اعلام كرده و طبق اظهارات او وبسايت اين كار نيز راه‌اندازي شده است. كيف پول پترو نيز در استور گوگل موجود است.

اين ارز ديجيتال با پشتوانه نفتي از ابتدا مورد هجمه انتقادات قرار گرفته است. به عقيده كارشناسان، پترو وجهه‌ي ارزهاي ديجيتال قانوني را با پيش‌فروشي كه در مراحل ابتدايي انجام داد، خراب كرده بطوريكه هدف از انجام آن دور زدن تحريم‌ها و جذب سرمايه خارجي بوده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.