سرمايه‌گذاري در آلمان دشوارتر مي‌شود

تجارت الكترونيك توسط يونيك فاينانس

سرمايه‌گذاري در آلمان دشوارتر مي‌شود

۱۳ بازديد

يونيك فاينانس: دولت آلمان سرمايه‌گذاري اتباع و شركت‌هاي خارج از اتحاديه اروپا در شركت‌هاي آلماني فعال در زمينه امنيتي را ممنوع مي‌كند.

به گزارش يونيك فاينانس به نقل از ايسنا  ، روزنامه " ولت" آلمان اعلام كرده است سرمايه‌گذاري خارجي در بخشهاي حساس افزايش چشمگيري داشته است و اين به يك نگراني امنيتي براي اين كشور تبديل شده است. وزير اقتصاد آلمان گفته است دولت اين كشور مي خواهد سرمايه گذاران خارج اتحاديه اروپا را از زيرساخت هاي حياتي آلمان خارج كند.

دولت آلمان طبق قوانين جديدي كه به تصويب رسانده است مي‌تواند مانع از فروش سهام شركتهاي خاص اين كشور به سرمايه‌گذاران خارجي شود و فروش بيشتر از 15 درصد سهام اين شركت‌ها به سرمايه گذاران خارجي نيازمند كسب تاييد دولت است كه اين رقم پيشتر 25 درصد بود.

به گفته وزير اقتصاد آلمان، اين كشور خواهان سرمايه گذاري خارجي در اين كشور است اما دولت نگران پيامدهاي اجتماعي و اقتصادي سرمايه گذاري در صنايع حساس است. اين پيشنهاد توسط وزارت اقتصاد آلمان تهيه شده و به زودي به دولت ارائه مي شود.

پيش‌تر مقامات آلماني اعلام كرده بودند به دلايل امنيتي نمي‌توانند اجازه دهند چين در بخش انرژي اين كشور سرمايه‌گذاري كند.

مقامات دولت آلمان در حالي با خريد سهام نيروگاه توزيع برق بزرگ اين كشور از سوي سهامداران چيني مخالفت كرده‌اند كه چند روز پيش هم دولت با خريد يك كارخانه توليد ابزار يدكي توسط چيني‌ها مخالفت كرده بود.

قبل از آلمان، آمريكا هم سرمايه گذاري هاي خارجي به ويژه توسط اتباع چيني در صنايع نظامي و حساس خود را ممنوع اعلام كرده بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.