سرقت ۳۰ ميليون دلار از صرافي بيتهامپ (Bithumb) كره جنوبي

تجارت الكترونيك توسط يونيك فاينانس

سرقت ۳۰ ميليون دلار از صرافي بيتهامپ (Bithumb) كره جنوبي

۴ بازديد

يونيك فاينانس:

سرقت صرافي بيتهامب ۳۰ ميليون دلار

صرافي بيتهامب (Bithumb) هر نوع سپرده‌گذاري و نيز دريافت ارز ديجيتال توسط كاربران را تا اطلاع ثانوي ممنوع كرد. اين اقدام پس از سرقت ۳۰ ميليون دلار از اين صرافي (كه ظاهرا از نوع حمله هكري بوده) صورت گرفت.

صرافي بيتهامب كه در شهر سئول مستقر است و يكي از بزرگ‌ترين صرافي‌هاي ارز ديجيتال در دنيا به شمار مي‌رود،‌ امروز اعلام كرد حدود ۳۰ ميليون دلار از ارز ديجيتال موجود در اين پلتفرم به سرقت رفته است. هنوز زمان دقيق اين سرقت اعلام نشده است. با اين حال بيتهامب هر نوع فعاليت كاربران براي سپرده‌گذاري و نيز برداشت ارز ديجيتال را در ساعت ۵ و ۲۳ دقيقه بامداد امروز به وقت تهران ممنوع كرد. اين صرافي همچنين بلافاصله همه موجود كاربران را به كيف‌هاي پول سرد منتقل كرد تا از گزند سرقت‌هاي احتمالي بعدي در امان باشند.

بيتهامپ در توئيتر خود نوشت: «در بررسي‌مان متوجه شديم مقداري ارز ديجيتال به ارز تقريبي ۳۰ ميلوين دلار سرقت شده است.»

سرقت صورت گرفته به احتمال زياد به خاطر حمله هكري بوده است. البته بيتهامب هنوز دليل اين سرقت را اعلام نكرده است. با توجه به حجم به نسبت پايين اين موجودي سرقت شده، هكرها احتمالا توانستند به يكي از كيف‌هاي پول گرم متصل به اينترنت مربوط به يك ارز ديجيتال نه چندان رايج دسترسي يابند.

بيتهامب مي‌گويد همه زيان‌هاي كاربران را جبران مي‌كند تا كسي در اين ميان خسارت نبيند. همچنين تعليق فعاليت‌ها نيز موقتي خواهد بود.

صرافي بيتهامب ششمين صرافي بزرگ ارز ديجيتال در دنيا به شمار مي‌رود و ارزش معملات روزانه در آن به ۳۳۰ ميليون دلار مي‌رسد.

اين دومين سرقت صورت گرفته در صرافي‌هاي كره‌اي در ماه جاري ميلادي است. دو هفته پيش نيز صرافي كمتر آشناي كوينريل (Coinrail) حدود ۳۷/۲ ميليون دلار از موجودي خود را از دست داد.

به محض انتشار خبر سرقت از بيتهامب قيمت بيت كوين نيز ۲۰۰ دلار كاهش يافت.

جاذبه های گردشگری کره جنوبی

۱- کاخ گیونگ‌بوک (Gyeongbok Place)

کاخ گیونگ بوک کاخ سلطنتی سلسله چِسون، درشمال سئول قرار گرفته و همین موقعیت جغرافیایی باعث شده لقب “کاخ شمالی” را به آن بدهند.جینسینگ قرمز کره ای

وقتی وارد محوطه می‌شوید می‌توانید از روی پل‌های سنگی روی دریاچه، به این کاخ زیبا برسید؛ این کاخ مانند یک نگین در وسط دریاچه می‌درخشد. این کاخ در سال ۱۵۹۵ به دست ژاپنی‌ها به آتش کشیده شده و حدود ۳۰۰ سال بعد توانسته باشد به این خوبی بازسازی شود و به یکی از بناهای مهم و تاریخی کره تبدیل شود.جاذبه های کره جنوبی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.