خريد و فروش برق بر بستر بلاك چين

تجارت الكترونيك توسط يونيك فاينانس

خريد و فروش برق بر بستر بلاك چين

۳ بازديد

يونيك فاينانس:

خريد و فروش برق بر بستر بلاك چين

پژوهشگران دانشگاه فودن در چين توانستند سامانه‌اي طراحي كنند كه شهروندان با استفاده از بلاك چين قادر به تبادل برق با ارز ديجيتال خواهند بود. اين سامانه غيرمتمركز به طرف‌هاي حاضر در شبكه امكان مي‌دهد بدون حضور واسطه، برق استفاده نشده خود را به ديگران واگذار و در ازاي آن، ارز ديجيتال دريافت كنند.

در اين سامانه، خريداران و فروشندگان به عنوان گره‌هاي شبكه حضور دارند. هر گره مي‌تواند درخواست خريد و يا فروش مقداري برق را به شبكه ارسال كند. در گام بعدي، با استفاده از قراردادهاي هوشمند، درخواست خريد به فروشنده مناسب متصل شده و سپس تراكنش مربوط به آن صورت مي‌گيرد.

انرژي خورشيدي يكي از منابع پاك انرژي است. با اين وجود، نيروگاه‌هاي انرژي خورشيدي با يك مشكل عمده روبرو هستند و آن هم وجود مازاد توليد در برخي مناطق است. به همين دليل، گاهي شاهد هدر رفتن انرژي الكتريكي توليد شده هستيم، زيرا راهي براي تبادل برق در برخي مناطق وجود ندارد.

بر اساس طرح پيشنهادي اين پژوهشگران، از ارز ديجيتال مي‌توان براي تسويه حساب ميان عرضه‌كننده (فروشنده) برق مازاد و درخواست‌كننده (خريدار) آن استفاده كرد. اين تسويه حساب و انتقال ارز ديجيتال از حساب خريدار به فروشنده مي‌تواند بر روي يك شبكه بلاك چين عمومي (نظير اتريوم   )، خصوصي و يا كنسرسيومي به انجام برسد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.