چين و روسيه دلار آمريكا را از مبادلات خود كنار مي گذارند

۲ بازديد

يونيك  فاينانس - چين بزرگ ترين شريك تجاري روسيه به شمار مي رود و كنار گذاشتن دلار در مبادلات تجاري با آن باعث كاهش وابستگي روسيه به دلار خواهد شد.

به گزارش يونيك  فاينانس به نقل از ايسنا، سال گذشته حجم روابط دوجانبه بين چين و روسيه با افزايشي 31.5 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل به 87 ميليارد دلار رسيد و آن طور كه وزارت توسعه اقتصادي روسيه اعلام كرده است انتظار مي رود اين ميزان امسال به 100 ميليارد دلار برسد.

با افزايش مبادلات تجاري اكنون 2 كشور در نظر دارند با افزايش سهم روبل و يوان در مبادلات تجاري خود وابستگي به دلار را كاهش دهند و اين اقدام به گفته بانك مركزي روسيه باعث كاهش اثرپذيري روابط دو جانبه از "ارز سوم" خواهد شد.

طبق اعلام مقامات روسي هم شركت هاي روسي و هم چيني مايل هستند مبادلات خود را با استفاده از روبل و يوان انجام دهند. سال گذشته تنها 9 درصد از مبادلات با روبل روسيه و 15 درصد نيز با يوان چين انجام گرفت. اين رقم در سال هاي نه چندان دور بين 2 تا 9 درصد بود كه اين افزايش خود بيانگر عزم طرفين براي كنار گذاشتن دلار است.

ايگور ماريچ- سخنگوي صرافي مركزي مسكو گفت: بيش از 170 بانك و كارگزار از مناطق مختلف روسيه معاملاتي را با استفاده از يوان چين در اين مركز انجام مي دهند و بانك هاي بزرگ چيني نظير بانك ملي، آي سي بي سي، بانك زيرساختي چين و بانك كشاورزي داراي حساب در روسيه هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.