يونيك فاينانس:سقوط ۱۲ درصدي سهام تسلا

تجارت الكترونيك توسط يونيك فاينانس

يونيك فاينانس:سقوط ۱۲ درصدي سهام تسلا

۲ بازديد

«تسلا موتورز» با اظهار نظر رسمي درباره حادثه تصادف روز جمعه خودروي مدل ايكس در كاليفرنيا اعلام كرد خودرو هنگام حادثه در حالت اتوپايلوت بوده است. اين درحالي است كه سهام اين كمپاني ۱۲ درصد كاهش پيدا كرده است.

به گزارش يونيك  فاينانس به نقل از خبرآنلاين، مقامات تسلا گفتند بر اساس لاگ فايل حادثه به اين نتيجه رسيده‌اند كه راننده هيچ واكنشي در برابر حادثه‌ پيش رو از خود نشان نداده و سيستم را از حالت اتوپايلوت بيرون نياورده است در حالي كه حدود 5 ثانيه و  150 متر از تصادف فاصله داشته است.

بر اساس استدلال تسلا و دستورالعمل استفاده از خودرو در حالت نيمه خودران، سيستم هنگام مواجه با خطر، از راننده مي‌خواهد تا فرمان رهاشده را در دست گيرد اما ظاهرا راننده 38 ساله خودروي مدل ايكس كه در حادثه روز جمعه گذشته در «مانتين ويو» كشته شد، چنين كاري را انجام نداده است.

به هر حال اين استدلال از سوي تسلا براي مردم وسهامداران قانع كننده نبوده و باعث شد تا سهام اين كمپاني در بورس 12 درصد كاهش پيدا كند.

ستاد ملي ايمني حمل و نقل امريكا / NTSB پيش‌تر تسلا موتورز و سيستم اتوپايلوت را در حادثه ماه مي 2016 كه منجر به مرگ راننده خودرو شد، مقصر دانسته بود.

اين بار اداره ملي ترافيك بزرگراهي/ NHTSA ضمن ورود به كيس، تحقيقات خود را آغاز كرده و در عين حال كارشناسان يك بار ديگر سيستم نيمه خودران تسلا روي خودروهايش را زير سوال برده‌اند.

از سوي ديگر خبر برخورد خودروي خودران اوبر با عابري در آريزونا در 18 مارس امسال نيز باعث شد تا توسعه فناوري خودران اوبر به حالت تعليق درآيد.

به نظر مي‌رسد فناوري خودران و نيمه خودران بار ديگر به كما مي‌رود تا شاهد ظهور فناوري ايمن‌تري از سوي سازندگان باشيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.