تراكنش با ارزهاي رمزنگار در موسسات اعتباري ويتنام ممنوع شد

۲ بازديد

يونيك  فاينانس- ويتنام به منظور جلوگيري از بي ثبات شدن بازار مالي خود و آسيب رسيدن به تجار، انجام تراكنش با ارزهاي رمزنگار را در تمامي موسسات اعتباري اين كشور ممنوع اعلام كرد.

به گزارش يونيك  فاينانس به نقل از ايبنا ، نخست وزير ويتنام به منظور انجام اقدامات جدي تر در راستاي كنترل بيت كوين و ديگر ارزهاي مجازي به دليل ترس از بي ثبات شدن بازرا مالي و آسيب رسيدن به تجار، فرمان ممنوعيت انجام تراكنش با ارزهاي ديجيتال را در موسسات اعتباري اين كشور به امضاء رساند؛ ضمن اينكه تمام فعاليت هاي مشكوك و غير شفاف در اين حوزه بايد متوقف شوند.

بر اساس اين حكم انجام هرگونه فعاليت غير قانوني مرتبط با ارزهاي ديجيتال در تمامي شركت هاي عمومي، كارگزاري ها، شركت هاي مديريت سرمايه و صندوق هاي سرمايه گذاري ممنوع است و نيازمند پيروي از قوانين ضد پولشويي هستند.

همچنين مقامات ويتنامي خواستار محدود كردن واردات مرتبط با سخت افزارهاي استخراج ارز رمزنگار و دو چندان شدن تلاش ها براي پيشگيري از فعاليت هاي كلاهبردارانه مرتبط با ارزهاي ديجيتال شدند.

در همين حال، از وزارت دادگستري ويتنام درخواست شده تا يك چارجوب قانوني بمنظور نظامند كردن ارزهاي ديجيتال و دارايي هاي مجازي را تنظيم كند. البته در ماه هاي اخير آژانس هاي دولتي ويتنام هشدارهايي را مبني بر ريسك هاي مرتبط با ارزهاي رمزنگار و به كارگيري آنها در فعاليت هاي مجرمانه به دليل عدم رديابي و تمركز زدايي آنها، منتشر كرده بودند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.